Főoldal arrow Hírek arrow Egyéb hírek arrow Nikon VAGYOK - európai reklámkampány indul
Nikon VAGYOK - európai reklámkampány indul
Írta: Nagy Sándor (nasa@http.hu)   
2010. március 10.
Forrás: http://www.europe-nikon.com/hu_HU iamnikon
 
 
 
 
 
 

A Nikon Europe amszterdami központja 2010. március 9-én három sajtóközleményt is kiadott Európa-szerte most induló reklámkampányáról. A kampányban kiváló alkotóművészek és amatőrök legkülönbözőbb Nikon-géppel (csúcs-, középkategóriás és belépő szintű dSLR-ekkel, kompaktokkal) készült videóit is fotóit használják fel, az anyagok látványosak és tanulságosak.
 
 
 
 
 

 
Néhány kiragadott részélet az egyik sajtóközleményből:

’ A 'VAGYOK' kampány tévében, nyomtartásban, kültéri és online formátumban lesz látható, amelyet egy ehhez kapcsolódó honlap (érdemes ellátogatni – a szerkesztő megjegyzése) és közösségi hálózatokon történő jelenlét is támogat majd a fogyasztói interakció érdekében.’

’ A kampány a Nikon meglévő, az „At the heart of the image” (A kép szívében) szlogenje körül forog. A fényképészek kulisszái mögé történő betekintéssel azt a kérdést teszi fel: „Ki is vagy a Nikonnal?” A kampányban használt képek többsége valódi helyzeteket ábrázol, ahol az emberek megmutatják, kik is ők Nikon fényképezőgéppel a kezükben’

Forrás: http://www.europe-nikon.com/hu_HU iamnikon

’A popkultúra és a történelem nagy pillanatai jelennek meg a spotokban, például amikor egy csecsemő a Holdon tett első sétához hasonlóan megteszi első lépéseit. A Nikon D5000 fényképezőgéppel készített jelenetben egy első lépéseit megtevő csecsemő látható. Mindkét jelentős lépés ugyanannyira fontos, és érdemes megőrizni őket.’

A kampányhoz kapcsolódó honlapon sok látványos fotó és videó van, érdemes végig bogarászni. Van köztük, amelyik a projektoros Coolpix S1000pj lehetőségeit szemlélteti, mások kompakt géppel (pl. Coolpix S8000), vagy belépő szintű (D5000), vagy közép-kategóriás (D90) dSLR-el készültek. Természetesen kiemelkednek a mezőnyből azok, amelyek a teljes Leica-méretű érzékelős gép (profi mozifilmezéssel összevethető) lehetőségeit illusztrálják a videózásban (Pl. „Ont he other side of the lens”, azaz „A lencse másik oldalán”, vagy „The Chase”, azaz „Az üldözés”). Kellemes, tanulságos böngészést!
 
Végezetül álljon itt az egyik sajtóközlemény, teljes terjedelmében:

Új reklámkampánya révén a Nikon valóban a kép szívébe kerül
Az új 'VAGYOK' reklámkampány, Nikon D3S modellel készítve, HD videóként

Amszterdam, Hollandia, 2010. március 9. – A mai napon a Nikon egész Európában útjára indítja új reklámkampányát, amelynek központjában a Nikon profizmusa és gazdag innovációs öröksége, valamint a különleges pillanatok megörökítésének öröme és érzelmi jelentősége állnak. Az új „Nikon VAGYOK” kampány a televízióban, a nyomtatott és az elektronikus sajtóban egyaránt látható, a kép szívébe és a kreatív fotózás középpontjába helyezve a Nikont.

A TV-reklámokat, amelyek közül az első a mai napon látható Franciaországban, Ralf Schmerberg kilenc nap leforgása alatt készítette Egyiptomban, Németországban és Spanyolországban. 2000 GB anyagot rögzítettünk, túlnyomó részben a Nikon D3S modelljével, amely a világ első videófunkcióval is ellátott FX formátumú fényképezőgépeként 720p HD-videót tud rögzíteni és képkocka-mentő funkcióval is rendelkezik.
 
Ralf Schmerberg az alábbiakat mondta: „Nagyon kemény és eltérő helyeken forgattunk, ezért kiemelkedően fontos volt, hogy kemény és hihetetlenül jó teljesítményű gépet használjunk. A D3S rendkívül gyenge fényviszonyok közt is alacsony zajjal dolgozik (vaku használata nélkül). Ezen tulajdonságát kihasználva hihetetlen felvételeket készíthettünk.” (A fantasztikusan magas ISO érzékenység jelentőségéről, annak érzékeltetése érdekében az Agórán a 2009. év fotós újdonságairól szóló visszatekintésünkben, a dSLR-ek fejezetben írtunk – a szerkesztő megjegyzése.)

Ralf hozzátette: „A kampány elkészítése óriási kihívás volt. A D3S remek képeket és videókat készített olyan eltérő helyeken, mint a sivatag, esküvő, nightclub vagy akár az egyiptomi piramisok. Teljesen lenyűgözött, ahogy a csendéletek rögzítéséről hirtelen HD-videók felvételére lehetett váltani a helyzettől függően. Rendkívül hasznos volt, hogy kiemelkedő minőségű videókat készíthettünk egy átlagos méretű digitális tükörreflexes fényképezőgéppel, hiszen így nem volt szükségünk nagyobb felszerelésre vagy állványokra. Ez különösen jó szolgálatot tett, amikor az egyik utcai piacon forgattunk Kairóban, mivel viszonylag feltűnés nélkül tudtunk dolgozni. Nem gyűlt körénk nagy tömeg, ami megváltoztatta volna az egész hely dinamikáját.”

Vincent Munier francia természetfotós általában a fényképezőgép mögött tartózkodik, most azonban kampányunk egyik szereplője. Részvételéről az alábbiakat mondta:

„Csodálatos élmény volt az egyiptomi sivatagban forgatni, különösképpen azért, mert én általában hóban, sarkvidéki körülmények között dolgozom. Körbevett a fehér sivatagi homok, így egészen új környezetben és rendkívül nehéz fényviszonyok közt próbálhattam ki az új Nikon D3S modellt. Szintén szokatlan volt számomra, hogy a fényképezőgép előtt állok, nem pedig mögötte.”

A nyomtatott reklámkampány anyagait Sven Jacobsen készítette Dél-Afrikában, a Nikon D3X modellel és NIKKOR 35 mm, 85 mm és 28-70 mm zoomobjektívekkel.

A Nikon D3S segítségével a profik a váratlan helyzeteket is kézben tarthatják, az akciófotósok számára pedig mindenütt új lehetőségek nyílnak. A híres D3 modellen alapuló D3S új távlatokat nyit a gyenge fényviszonyok közti fotózásban és szárnyakat ad a multimédiás videókészítés új, kreatív lehetőségeinek. A D3S teljesen átdolgozott, 12,1 tényleges megapixeles képérzékelővel rendelkezik. A 200 és 12 800 közti, hétállású ISO-érzékenység pedig lehetővé teszi fényképek és videók készítését rendkívül gyenge fényviszonyok közt is. A részletek és az élesség minimális képfeldolgozással állíthatók, ami lényeges a hír- és sportfotósok számára.

Amennyiben a Nikon díjnyertes termékeiről bővebb tájékoztatást szeretne kapni, látogasson el az alábbi webhelyre: www.nikon.hu .
 
Hozzászólások
HozzáadásKeresés
Hozzászólást csupán a bejegyzett felhasználó tehet hozzá!
 
< Előző   Következő >
Advertisement
Advertisement
Advertisement